Uitgeverij: Nederlandse editie, zomer & keuning

Genre(s): Romantiek, na, contemporary, military fiction

Mijn rating: 4/5 sterren

Andere boeken van deze auteur: deze auteur heeft al heel veel boeken geschreven, voor de hele lijst kun je het beste kijken op iets als goodreads of haar website.

Vind Rebecca Yarros hier:

Het verhaal:

Onverschrokken volgt het verhaal van Morgan die twee jaar geleden de man van wie ze hield is verloren. Hij is gedood terwijl hij op uitzending was in Afghanistan. Morgan besluit om te verhuizen naar een strandhuis die veel renovatie nodig heeft. Wanneer ze bij het strandhuis aankomt ontmoet ze Jackson en zijn dochter Finley. Er is meteen een klik tussen Morgan en Jackson, maar dan zal hij wel door haar enorm opgebouwde muur moeten dringen.

Dit boek maakt deel uit van de flight & glory serie, maar is apart van de serie te lezen.

De personages:

Dit verhaal focust zich voornamelijk op Morgan, Jackson en Finley, al komen de ex van Jackson, Claire, en hoofdpersonages van de andere delen er ook gedeeltelijk in voor. Morgan probeert na het overlijden van de man van wie ze hiel haar leven weer op te pakken en daarbij begint ze aan het renoveren van een huis. Verder ligt er in het verhaal ook best wel veel focus op de therapie die Morgan volgt om haar traumatische rouw te verwerken.

Wanneer Morgan naar haar nieuwe strandhuis verhuisd, ontmoet ze al vrij snel Jackson. Jackson is een alleenstaande vader voor zijn dochter Finley en werkt verder als piloot voor de kustwacht. Zijn werk wordt een groot ding in het boek, aangezien dat hetzelfde werk is als Morgans geliefde deed en het werk waaraan hij is overleden. Jackson moet daarom niet alleen vechten voor Morgans hart door door haar muur heen te breken, maar ook om haar te laten accepteren dat hij dat werk doet. Verder heeft Jackson nog het feit de Claire (zijn ex) ineens weer opduikt. Ze probeert weer terug in zijn en Finley's leven te komen, iets wat Jackson in eerste instantie prima vindt, behalve voor het feit dat hij met zijn eigen leven is doorgegaan. Hij wil Claire alleen nog maar in finley's leven.

Mijn mening:

Dit boek had mij al vrij snel in het begin te pakken. Het begint vrij midden in de actie, aangezien Morgan verhuisd en bijna ook meteen Jackson ontmoet op het strand, die haar redt wanneer ze vast komt te zitten doordat ze door de vervallen trap is gezakt. Hierdoor ontmoet ze ook gelijk al Finley, een meisje die bij Morgan meteen al een plekje in hart heeft gekregen. Verder volgen de situaties elkaar vrij vlot op en vlieg je door het boek heen. De romantiek tussen Morgan en Jackson ontwikkeld zich vrij snel, maar aan de andere kant wordt het langzaam opgebouwd. Iets wat vrij fijn is voor de lezer, maar ook voor de situatie waarin de personages zich verkeren (therapie, rouw).

Wat ik een klein minpuntje vond aan het verhaal was dat sommige karakters werden geïntroduceerd, zoals de vrouw van de winkel die Jackson vrienden wil maken met Morgan, maar dat je daar steeds minder van weer ziet. Het voelt een beetje alsof het onbelangrijk was om ze echt heel uitbundig te introduceren. Verder waren er ook een paar kleine dingetjes in sommige scènes die voor mij net iets beter uitgewerkt mochten worden, maar buiten dat is het echt een heel erg mooi en meeslepend verhaal!

Het verhaal volgt namelijk precies het goede tempo om alles te ontwikkelen. Zo worden de rustige scènes ook langzamer beschreven, terwijl de heftige scènes als een race aan je voorbij gaan. Telkens als alles goed lijkt te gaan, gooit de schrijver er weer nieuwe obstakels in. Sommigen die je al van verre voelde aankomen, maar je als lezer nog steeds meesleuren in de emoties. De timing in dit boek ligt dan ook echt bijna perfect.

Conclusie:

Onverschrokken is een mooi, hartverwarmend new adult verhaal, die op een vrij luchtige manier best heftige onderwerpen behandelt. De schrijfstijl is heel erg fijn om te lezen en neemt je helemaal mee in het verhaal. Verder zijn alle personages heel mooi uitgewerkt en worden alle onderwerpen die erin zitten op een zeer realistische manier aan de wereld getoond.

Afsluiting met één van mijn favoriete quotes uit het boek:

"I'm going to love you so well that you'll never doubt that I choose you. Every day. Every situation. I choose you."

- Rebecca Yarros, Onverschrokken